چرا به تبلیغ کننده و یا همکار فروش Publisher میگویند؟
تبلیغ کننده و همکار فروش Publisher دو مفهوم متفاوت در صنعت تبلیغات هستند. تبلیغ کننده، شخص یا شرکتی است که محصول خود را به دیگران معرفی کرده و تبلیغاتی را برای فروش محصول خود انجام میدهد. از سوی دیگر، همکار فروش Publisher، شخص یا شرکتی است که به عنوان واسطه بین تبلیغ کننده و مشتریان عمل کرده و تبلیغات را برای محصولات و خدمات تبلیغ کننده در سایتها، برنامههای کاربردی و دیگر وسایل دیجیتالی نمایش میدهد.
اما سوال اینجاست که چرا به همکار فروش Publisher میگویند؟ آیا این عنوان به دلیل کارکرد وی در این صنعت است یا دلایل دیگری نیز وجود دارد؟
در اینجا باید به تاریخچه کوتاه واژه Publisher در صنعت تبلیغات اشاره کنیم. این واژه در ابتدا در صنعت چاپ و نشر کتابها و مجلات استفاده میشد. افراد و شرکتهایی که مجلات و کتابها را منتشر میکردند، به عنوان Publisher شناخته میشدند. با گسترش فضای دیجیتال و ورود تبلیغات به این فضا، واژه Publisher به معنای واسطهگری در فروش تبلیغات نیز به کار گرفته شد.
بنابراین، به همکار فروش تبلیغات Publisher گفته میشود چون این شخص یا شرکت به عنوان واسطه بین تبلیغ کننده و مشتریان عمل میکند و تبلیغات را به صورت اختصاصی برای محصولات تبلیغ کننده در سایتها و برنامههای کاربردی نمایش میدهد.
همچنین، واژه Publisher به دلیل اینکه این شخص یا شرکت مسئولیت انتشار و نشر تبلیغات را بر عهده دارد، به کار گرفته شده است. هرچند که این مسئولیت در واقع به تبلیغ کننده تعلق دارد، اما همکار فروش Publisher باید به عنوان یک ناشر تبلیغات، از انتشار تبلیغات در محلهایی که مشتریان هدف تبلیغ کننده حضور دارند، مسئولیت بپذیرد.
در نهایت، باید گفت که واژه Publisher برای شرح وظایف و مسئولیتهای همکاران فروش تبلیغات در صنعت دیجیتال به کار گرفته شده است و به دلیل تاریخچه آن در صنعت چاپ و نشر، در این صنعت نیز به کار برده میشود.