مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی سونیا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی سونیا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران
مکاتب-استراتژی-از-دیدگاه-مینتزبرگ

تفاوت مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک در چیست؟

ذی‌نفعان سازمان چه کسانی هستند؟ تئوری ذی‌نفعان و تحلیل گروه های ذی نفع

مکاتب استراتژی از دیدگاه مینتزبرگ

تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

مکاتب استراتژی از دیدگاه مینتزبرگ

استراتژی به عنوان یکی از مفاهیم اساسی در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی است، اهمیت بسیاری دارد. استراتژی در واقع به طور کلی به معنای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تدوین راهبرد‌های کلان برای دستیابی به هدف‌های مشخص در یک سازمان یا سازمان‌ها است. در این راستا، مکاتب استراتژیک مختلفی وجود دارند که هر کدام دیدگاه خاص خود را درباره استراتژی و نحوه اجرای آن دارند.

یکی از مکاتب معروف در حوزه استراتژی، مکتب استراتژی از دیدگاه مینتزبرگ است. هنری مینتزبرگ، مدیریت‌گر و استاد دانشگاه معروفی است که در حوزه استراتژی و مدیریت فعالیت می‌کند. وی در طول سال‌ها تحقیقات بسیاری در زمینه استراتژی صورت داده و نظریات خود را در این زمینه ارائه کرده است.

مینتزبرگ بر این باور است که استراتژی باید یک فرآیند پیوسته و پویا باشد و نباید به عنوان یک برنامه ثابت و اجباری تلقی شود. او معتقد است که استراتژی باید متناسب با شرایط داخلی و خارجی سازمان تطبیق پیدا کند و همچنین باید متناسب با تغییرات و نیازهای محیطی سازمان تغییر کند. به عبارت دیگر، استراتژی باید به شکلی ارزش‌افزوده برای سازمان فراهم کند و نیازهای محیطی را پاسخگو باشد.

بر اساس دیدگاه مینتزبرگ، استراتژی باید به صورت یک فرآیند تصمیم‌گیری طراحی و پیاده‌سازی شود. این فرآیند شامل مراحل مختلفی است که شامل تحلیل محیطی، تعیین اهداف، تدوین استراتژی‌های مختلف و اجرای آنها می‌شود. همچنین، این فرآیند باید به صورت شفاف و با مشارکت تمام اعضای سازمان اجرا شود تا تمامی افراد در جهت یک هدف مشترک حرکت کنند.

مینتزبرگ به شش مرحله اصلی در فرآیند استراتژی‌سازی اشاره می‌کند. این مراحل عبارتند از:
1. ترکیب اهداف و مأموریت سازمان: در این مرحله، اهداف کلان سازمان تعیین می‌شود و مأموریت سازمان مشخص می‌شود.
2. تحلیل محیطی: در این مرحله، عوامل خارجی و داخلی که بر سازمان تأثیر می‌گذارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.
3. تعیین استراتژی‌های مختلف: در این مرحله، استراتژی‌های مختلف برای دستیابی به اهداف تعیین می‌شوند.
4. انتخاب استراتژی مناسب: در این مرحله، استراتژی‌های مختلف بررسی و یک استراتژی مناسب برای سازمان انتخاب می‌شود.
5. اجرای استراتژی: در این مرحله، استراتژی انتخاب شده به صورت عملی پیاده‌سازی می‌شود.
6. ارزیابی و بازنگری: در این مرحله، عملکرد استراتژی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز، استراتژی بازنگری می‌شود.

دیدگاه مینتزبرگ درباره استراتژی به عنوان یک فرآیند پویا و پیوسته که باید با تغییرات محیطی سازمان تنظیم شود، بسیار منطقی به نظر می‌رسد. این مکتب استراتژیک می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا در برابر تغییرات و نیازهای محیطی، منعطف و پاسخگو باشند و در نتیجه، رشد و توسعه خود را ادامه دهند.

مرتبط نوشته ها

سطوح استراتژی در سازمان

سطوح-استراتژی-در-سازمان

سطوح استراتژی در سازمان، مهمترین عناصری هستند که در تعیین سیاست ها و راهبردهای سازمان تأثیر گذار هستند. این سطوح...

ادامه مطلب

دلایل شکست برنامه ریزی استراتژیک

دلایل-شکست-برنامه-ریزی-استراتژیک

دلایل شکست برنامه ریزی استراتژیک برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرآیند پیچیده است که برای تعیین اهداف و راهبردها و نیز برنامه‌ها...

ادامه مطلب

برنامه ریزی استراتژیک چیست و سند استراتژی چگونه تدوین می‌شود؟

برنامه-ریزی-استراتژیک-چیست-و-سند-استراتژی-چگونه-تدوین-می‌شود؟

برنامه ریزی استراتژیک چیست و سند استراتژی چگونه تدوین می‌شود؟ برنامه ریزی استراتژیک یک فرایند مدیریتی است که برای تعیین...

ادامه مطلب
نوشته‌ی بعدی
ذی‌نفعان-سازمان-چه-کسانی-هستند؟-تئوری-ذی‌نفعان-و-تحلیل-گروه-های-ذی-نفع

ذی‌نفعان سازمان چه کسانی هستند؟ تئوری ذی‌نفعان و تحلیل گروه های ذی نفع

چشم-انداز-استراتژیک-در-سازمان-و-کسب-و-کار-به-چه-معنا-است؟

چشم انداز استراتژیک در سازمان و کسب و کار به چه معنا است؟

منظور-از-«عزم-استراتژیک-نیت-استراتژیک»-چیست؟

منظور از «عزم استراتژیک / نیت استراتژیک» چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

sonia

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی سونیا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.