مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی سونیا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی سونیا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران
مذاکره-قیمت-چیست

مذاکره چیست

مشکل رایج مدیران و دلیل آن

مذاکره قیمت چیست

تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

مذاکره قیمت چیست

دو نوع مذاکره داریم. مذاکره یکدفعه‌ای کوتاه مدت و مذاکره کاری بلند‌ مدت. در مذاکره کوتاه مدت سعی کنید بدون توجه به اینکه دوباره این شخص را می‌بینید یا با او کار می‌کنید، در آن لحظه بهترین قیمت و شرایط را به دست آورید.

مجموعه‌ای از تاکتیک‌های مذاکره قیمت وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به قیمت یا نتیجه بهتر در خرید یا فروش یکدفعه‌ای از آن‌ها استفاده کنید. خوشبختانه این تاکتیک‌ها در مذاکره برای قراردادهای کاری بلند‌ مدت که سال‌ها طول می‌کشد نیز کاربرد دارد.

هر قیمتی که برای یک کالای خاص به شما دادند، بلافاصله پاسخ دهید «می‌توانم ارزان‌تر از این قیمت را جای دیگری پیدا کنم.هرگاه به فروشنده بگویید که می‌توانید آن کالا را از رقبایش ارزان‌تر بخرید، فورا نرم می‌شود و شروع به پایین آوردن قیمت می‌کند. تاکید بر این نکته که «می‌توانم آن‌را از جای دیگری ارزانتر بخرم» اغلب مقاومت قیمتی را در هم می‌شکند، زیرا فروشنده گمان می‌کند که به جای دیگری می‌روید.

مهم نیست که طرف مقابل چه قیمتی را پیشنهاد می‌دهد، آن را طوری رد کنید که گویی ناامید شده‌اید. قیافه ناراحت یا رنجور به خود بگیرید. چشمان خود را طوری بچرخانید که گویی درد بزرگی دارید. عبارتی شبیه این بگویید، «خدایا! این مبلغ خیلی زیاد است!» در کمال تعجب، گاهی فقط رد قیمت باعث می‌شود که طرف مقابل به سرعت آن را تغییر دهد. اگر امتناع اول منجر به قیمت خرید پایین‌تر یا قیمت فروش بالاتری برای شما شد، آماده ‌باشید که در مذاکره بارها و بارها از آن استفاده کنید.

بپرسید، «آیا این بهترین قیمتی است که می‌توانید بدهید؟ نمی‌توانید قیمت بهتری ارائه کنید؟»

وقتی قیمت را می‌پرسید و شخص پاسخ می‌دهد، مکث کنید، خود را متعجب و حتی شوکه نشان دهید و بگویید، «آیا این بهترین قیمتی است که می‌توانید بدهید؟ و بعد کاملا‌ سکوت کنید. اگر جا داشته باشد، طرف مقابل اغلب قیمت را پایین می‌آورد یا در غیر این صورت فورا پیشنهاد دیگری را مطرح می‌کند.

اگر طرف مقابل در پاسخ به سؤال «آیا این بهترین قیمتی است که می‌توانید بدهید» قیمت را کاهش داد، سپس بگویید «آیا این واقعا بهترین قیمتی است که می‌توانید بدهید؟» و این کار را تا گرفتن پایین‌ترین قیمت ممکن و بهترین شرایط ادامه دهید. دوباره بپرسید «نمی‌توانید قیمتی بهتر از آن بدهید؟» افرادی که با آن‌‌ها مذاکره می‌کنید، نمی‌دانند با فرد دیگری که با قیمت کمتری از آن‌ها خرید کرده، صحبت کرده‌اید.

همچنین می‌توانید بپرسید، «اگر امروز تصمیمم را قطعی کنم، بهترین قیمتی که به من خواهید داد چند است؟» این کار عنصر فوریت را اضافه کرده و ترس از دست دادن معامله را در ذهن فروشنده بیدار می‌کند.

گاهی می‌توانید این سؤال را بپرسید، «یعنی به من می‌گویید که هرگز این جنس را کمتر از این قیمت به شخص دیگری نفروخته‌اید؟ هیچکس تا به حال آن را ارزانتر نخریده است؟» هرگاه این سؤال مستقیم را می‌پرسید، افراد حس می‌کنند مجبورند که اگر تا به حال آن را ارزان‌تر فروخته‌اند، صادقانه به شما بگویند.

به یاد داشته باشید که همیشه و حتی در این نوع مذاکره، دوستانه و مهربان باشید. وقتی با لحن خوشایندی درخواست می‌کنید، نسبت به زمانی که جدی یا پرخاشگر هستید، امکان توافق و همکاری با شما را برای شخص مقابل راحت‌تر می‌کنید.

برچسب ها: ۲۶ تکنیک فروشاصول و فنون مذاکره در بازاریابیتکنیک کلامی در مذاکره فروشتکنیکهای مذاکره اثربخششروع مذاکره فروشفنون مذاکره و متقاعد سازیمذاکره تجاری موفقنمونه مذاکره فروش

مرتبط نوشته ها

سطوح استراتژی در سازمان

سطوح-استراتژی-در-سازمان

سطوح استراتژی در سازمان، مهمترین عناصری هستند که در تعیین سیاست ها و راهبردهای سازمان تأثیر گذار هستند. این سطوح...

ادامه مطلب

دلایل شکست برنامه ریزی استراتژیک

دلایل-شکست-برنامه-ریزی-استراتژیک

دلایل شکست برنامه ریزی استراتژیک برنامه‌ریزی استراتژیک یک فرآیند پیچیده است که برای تعیین اهداف و راهبردها و نیز برنامه‌ها...

ادامه مطلب

برنامه ریزی استراتژیک چیست و سند استراتژی چگونه تدوین می‌شود؟

برنامه-ریزی-استراتژیک-چیست-و-سند-استراتژی-چگونه-تدوین-می‌شود؟

برنامه ریزی استراتژیک چیست و سند استراتژی چگونه تدوین می‌شود؟ برنامه ریزی استراتژیک یک فرایند مدیریتی است که برای تعیین...

ادامه مطلب
نوشته‌ی بعدی
مشکل-رایج-مدیران-و-دلیل-آن

مشکل رایج مدیران و دلیل آن

علت-و-درمان-سرطان-سینه-در-مردان

علت و درمان سرطان سینه در مردان

باد-فتق-در-زنان-چگونه-است-و-علائم-آن-چیست

باد فتق در زنان چگونه است و علائم آن چیست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

sonia

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی سونیا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.